Add to Calendar תוכנית עיסקית מורכבת (לצורך הצגה לבנקים או משקיעים)
top of page

תוכנית עיסקית מורכבת (לצורך הצגה לבנקים או משקיעים)


אז יש לך חזון, מוצר או שירות מוצלחים במיוחד, אבל...אין לך מימון כדי להוציא אותו לפועל. לשם כך צריך לגשת למשקיעים שונים או לבנק ולהכין תוכנית עיסקית שתשכנע אותם להשקיע במיזם שלך.

שום רעיון, מוצלח ככל שיהיה, לא יכול להיות מציאות עסקית ללא מימון מתאים, אך בסופו של דבר, אם יש רצון יש דרך. מימון הוא החמצן החיוני להתפתחות המיזם והבשלתו והוא מחייב את היזם והבעלים לגייס משקיעים כמעט מהיום הראשון להשקתו.

כל מיזם הוא חלק משוק קיים ולכן מצריך תוכנית עיסקית שונה. תוכנית עיסקית למסעדה תהיה שונה מאוד מתוכנית עיסקית לחנות בגדים, או לסטארטאפ.

מהי תוכנית עיסקית ולמה צריך אותה?

ניתן לומר כי תוכנית עיסקית היא "מפת הדרכים" של המוצר. היא עונה על כל הסוגיות מבחינת הנתונים, התפיסה, השוק, היכולות והאפשרויות של המוצר והיא התחזית של כל ההכנסות וההוצאות העתידיים של העסק שלך. פעמים רבות קיים פער גדול בין המציאות הוורודה שקיימת אצל היזם, לבין המציאות המורכבת שקצת מקשה על הפיכת החלום למציאות. לכן, התוכנית העיסקית בה בוחרים מבהירה למשקיעים, בין אם מדובר בבנק או במשקיעים, האם לעסק יש היתכנות כלכלית, מהו התימחור הנכון של המוצרים והריווחיות שלהם, מתווה את לוחות הזמנים והתקציבים לפעולות השונות בעסק ומראה מה יהיה מצב העסק בסוף השנה לפי כל התחזיות.

תכנית עיסקית מוצלחת מאפשרת לבעל העסק להגיע למטרות הכלכליות שלו ולהישאר בשליטה על ההוצאות החודשיות והשנתיות שלו. בזכות התוכנית העיסקית, היזם יודע מה יהיו רווחיו בכל חודש והוא יכול לצמוח ולהתפתח על פי התוכנית.


תוכנית עיסקית


מה כוללת תוכנית עיסקית?

תוכנית עיסקית מלאה כוללת עמוד השער, תוכן עניינים, תמצית מנהלים, תיאור חזון החברה, תיאור החברה, קשרים אסטרטגיים, תיאור המוצר, מוצרים לעתיד ו/או מוצרים משלימים, ייצור / הפקה/הפצה, סקירה של הענף, הגדרת השוק, תוכנית שיווקית, שיווק, פרסום וקד"מ, ניתוח מתחרים, ניתוח SWOT, צוות הניהול, הון נדרש, מסקנה, תוכנית פיננסית ונספחים. לא תמיד יש צורך בכל הסעיפים הללו בתוכנית העיסקית, תלוי בגוף שאליו פונים.

הרבה, לא? לכן בניית תוכנית עסקית הוא תהליך מורכב הנמשך זמן רב יחסית, אך כדי לקבל את התוצאות הרצויות, כל פרט צריך להיבדק ביסודיות ובמקצועיות.

שלב התוכנית העיסקית מגיע לאחר שלבים רבים בהם מבססים את המוצר ובודקים את השוק ואין ספק שזהו שלב קריטי המשפיע לטובה או לרעה על עתיד המוצר. הכנת תוכנית עיסקית מצריכה שיתוף פעולה מלא עם היזם ושקיפות מלאה.


אז איך הופכים תוכנית עיסקית למציאות קיימת?

הניסיון עושה את ההבדל! עם מומחים בעלי ניסיון, כאלה שכותבים יותר מעשור תוכניות עיסקיות, תוכלו לשפר את הסיכויים שלכם לכדי המקסימום האפשרי כדי לקבל את המימון הנכסף לכם.

בעזרת התוכנית העיסקית תוכלו להבין לעומק את מהות העסק שלכם ואת יכולותיו, ובזמן הפרזנטציה מול המשקיעים, תוכלו לענות בביטחון ובידע רב על כל השאלות שייעלו. לא יודעים מאיפה להתחיל? תנו לנו לעשות את העבודה ובואו לפגישת ייעוץ ללא כל התחייבות.

bottom of page