Add to Calendar דיני צרכנות: קנסות שנתנה הרשות להגנת הצרכן
top of page

הרשות להגנת הצרכן לא נחה לרגע: איזו חברה חטפה את הקנס הגבוה מכולם?


הרשות להגנת הצרכן לא נחה ומחלקת קנסות על הפרות של דיני צרכנות לחברות בגדלים שונים ומכל הענפים. כדאי לדעת, כי העסקת עורך דין לענייני צרכנות היה יכול למנוע את קנסות הענק האלה מראש. הנה מספר חברות אשר נקנסו בתקופה האחרונה: חברת לירף – מעל 10 מיליון שקל חברת לירף, העוסקת בשיווק טלפוני לצרכנים, ביניהם קשישים רבים, הפרה בצורה בוטה את דיני הצרכנות. החברה נקטה בתהליך השיווק והמכירה פעולות של הטעיה והשפעה בלתי הוגנת כלפי הצרכנים, ביניהם קשישים. חקירה מטעם הרשות להגנת הצרכן החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות רבות שהתקבלו מצרכנים, וחשפה כי שיחות טלמרקטינג של נציגי המכירות בחברה התבצעו תוך יצירת רושם כי הצרכנים זכו בפרס או בהטבה מסוימת, והצרכנים הוטעו לקבל מצג שווא כי מדובר במתנה, במימוש נקודות של חברת אשראי או בפרס לרגל מאורע כלשהו. לעתים נטען כי יש לממש את ההטבה באופן מיידי ובתשלום דמי משלוח בלבד. כל אלה, טענו הנציגים, מקנים לצרכן את הזכות לרכוש לכאורה מוצרים יקרי-ערך בהנחות משמעותיות.

החברה קיבלה עיצום כספי מהרשות לצרכנות ויודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על-פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו, וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

חברת פירלס רמקולים ואלקטרוניקה, המפעילה את אתר Get It – כ2 מיליון שקל הרשות להגנת הצרכן הודיעה על כוונתה להטיל עיצום כספי בסך של כ2 מיליון שקל על חברת פירלס רמקולים ואלקטרוניקה בע"מ, המפעילה את אתר Get It. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל החברה ומפרטת הפרות שונות לפי חוק הגנת הצרכן. החקירה נגד החברה החלה בעקבות תלונות צרכניות רבות ומידע מודיעיני שהתקבלו מצרכנים של אתר Get It. אי עמידה בזמני אספקת המוצרים, הבדלים בין המוצר שפורסם באתר לבין המוצר שסופק בפועל וכדומה – אלו רק חלק מהתלונות שהתקבלו מצרכנים רבים. הרשות פירטה כי חלק מההפרות נעשו בנסיבות מחמירות, כלומר הפרה הנוגעת למספר גדול של צרכנים, ולכן העיצום הכספי בגינן יהיה פי 1.5 מהקבוע בחוק.

עורך דין צרכנות

30 מגרשי מכוניות – יותר מ700 אלף שקל הרשות להגנת הצרכן פשטה על יותר מ75 בתי עסק, ביניהם מגרשי מכוניות. בפשיטה התברר כי יותר ממחצית ממגרשי המכוניות (53%) שנבדקו מפרים את החוק. את הקנסות הגבוהים ביותר קיבלו חברת קל אוטו שירותי מימון (105 אלף שקל), אלבר ציי רכב (88 אלף שקל) וקרסו מוטורס, מ.מ.מ. טרייד אין (אוטוסנטר), ש. שלמה מכירת רכב (2000) ובלו סקיי 2000 (70 אלף שקל). ההפרות שהתגלו היו מהותיות ובכללן אי הצגת מחיר על גבי הרכבים בניגוד לחוק. על פי הרשות להגנת הצרכן, מדובר בהפרות ש"פוגעות משמעותית ביכולתו של הצרכן להבין את מסגרת העסקה ולקבל החלטה מושכלת בטרם הרכישה".


כפי שניתן להיווכח, הרשות להגנת הצרכן מחלקת קנסות בסכומים גבוהים ביותר ובדרך כלל לא ניתן לשנות את הגזירה בבית המשפט. לכן, כדאי להיעזר בעורך דין לענייני צרכנות אשר מנוסה ובקיא בחומר המשפטי ובתחום דיני צרכנות. יש לכם שאלות בנושא דיני צרכנות? מוזמנים להתייעץ עם עורך דין לענייני צרכנות מיכאל גילינסקי, ראש מחלקת רגולציה אצלנו במשרד: michaelg@audit-fa.co.il

bottom of page