Add to Calendar דיני צרכנות - קנסות שקיבל מועדון הזאפה
top of page

דיני צרכנות: מועדון הזאפה קיבל קנס כבד על הפרה בגין מחירים מטעים

קנס של 2.4 מיליון שקל מטעם הרשות להגנת הצרכן יוטל על מועדון הזאפה.

עורך דין דיני צרכנות

הרשות להגנת הצרכן מטילה את הקנס על מועדון הזאפה התל אביבי בגין מחירים מטעים על צמידי אלכוהול, במהלך הופעות חיות שהתקיימו במקום, ביניהם של אביב גפן, ג'מירקוואי, בקסטריט בויז ואינפקטד משרום אשר התקיימו בין מרץ למאי 2018. החקירה מצד הרשות להגנת הצרכן החלה בעקבות תלונות שהתקבלו מצרכנים נגד זאפה על מכירת משקאות שנכללו בחבילות של הופעות, באירועים במתחם סגור שהחברה הפיקה. במסגרת ההופעות נמכרו לצרכנים משקאות אלכוהוליים רק באמצעות רכישת צמידים שהחברה הנפיקה (למעט בהופעה של אינפקטד משרום). מחירי הטענת הצמידים נעו בין 29 שקל ל-90 שקל בשלושה מסלולים ולאחר קניית הצמיד, יכל הצרכן לגשת לבר ולרכוש אלכוהול באמצעות הצמיד.

טענת הלקוחות כלפי זאפה היא שהמחירים שהוצגו בתפריט היו מטעים. משום שהלקוחות היו מחוייבים לרכוש את הצמידים בכדי לשתות אלכוהול, פעמים רבות לא התאפשר לרכוש בפועל מוצרים בסכומים שהוצגו לצדם בתפריט, אלא אם נעשו ניסיונות לרכוש מספר מוצרים שונים מהתפריט. כתוצאה מכך, הצרכנים תמיד נשארו עם עודף, שאותו החברה סירבה להחזיר, כך שבפועל הצרכנים שילמו מחיר גבוה יותר עבור המוצרים מכפי המחיר שפורסם. .

למועדון הזאפה קיימת זכות לשימוע נגד הכוונה להטיל עיצום כספי ולעניין סכומו, בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.


בעלי עסקים רבים חשופים לקנסות ועיצומים משום שהפרו דיני צרכנות מסוג כזה או אחר. ניתן למנוע קנסות אלה בעזרת ידע מוקדם בנושא והכרת דיני הצרכנות או ההפרות הנפוצות בדיני צרכנות, או להיעזר בידע המקצועי ובליווי של עורך דין לענייני צרכנות שיכול לעזור גם בליווי העסק והימנעות מקנסות וגם אם קיבלתם קנס כזה או אחר. לכל שאלה בנושא דיני צרכנות, ניתן לפנות אל עורך דין לענייני צרכנות מיכאל גילינסקי, ראש מחלקת רגולציה במשרדנו במייל הבא: michaelg@audit-fa.co.il


bottom of page