Add to Calendar 5 מקרים של הפרות תקנות הגנת הפרטיות וסנקציות של אכיפה פלילית
top of page

הפרות תקנות הגנת הפרטיות וסנקציות של אכיפה פלילית מצד הרשות להגנת הפרטיות | מקרי בוחן


לא מעט הפרות של תקנות הגנת הפרטיות קרו בשנים האחרונות. לפניכם סקירה קצרה של חלק מהמקרים הללו. 1. רשת אנשים טובים

ממצאי החקירה: אינפורמציה על נשים שהתכוונו לבצע הפלות הועברה לידי עמותה במרכז הארץ אשר תחום פעילותה הוא להניא נשים מלבצע הפלה ומטרתה היא להפחית את מספר ההפלות המתרחשות בישראל.

סטטוס: התיק הועבר למחלקת סייבר בפרקליטות שהגישה כתב אישום נגד 3 חשודות עיקריות.

2. פרשת "והדרת"

ממצאי החקירה: בוצע סחר במידע רפואי אודות החולים באזור הצפון. את הסחר ביצעו עובדים בבית החולים רמב"ם, בקופת-חולים לאומית ובחברות סיעוד.

סטטוס: הוגשו 4 כתבי אישום בתיק בגין עבירות מסוג פשע של פגיעה בפרטיות. ארבעת הנאשמים הודו באישומים ונידונו לעבודות שירות ולקנסות; בנוסף, הוטלו קנסות גבוהים על שתי חברות סיעוד בסך כולל של 900 אלף ש"ח; משפטם של המתוווכים מתנהל בבית משפט השלום בחיפה.

הפרה של תקנות הגנת הפרטיות

3. פרשת "דף חלק"

ממצאי החקירה: מתכנת בחברת BDI מחק והסיר נתוני אשראי שליליים ממאגרי המידע השמורים והרגישים ביותר של החברה. בנוסף, נחשפו 5 מתווכים שהבטיחו לאנשים שונים שניסו לקבל הלוואות, כי ידאגו למחיקת המידע השלילי עליהם מדוח האשראי שלהם, וזאת תמורת תשלום.

סטטוס: הוגשו כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה בעבירות מסוג פשע של פגיעה בפרטיות, לפי חוק שירות נתוני אשראי וכן בגין עבירות שוחד וזיוף.

4. פרשת "אמנון ותמר"

ממצאי החקירה: במאגרי המידע בהם היה מידע אודות מאות אלפי אנשים שנסחרו, נמצא מידע מ-3 מקורות: קופת-חולים, חברת ביטוח וסוכנות החזרי מס.

המידע אשר היה במאגרי המידע הללו היה מקיף וכלל אתשם קופת החולים, האם האדם מעשן או לא, עיסוק, ופרטים רבים אודות הפוליסה שלו: סוג הפוליסה (חיים, בריאות, אלמנטרי, דירה) גובה הפרמיות, סיבת החיתום, שם הביטוח המשלים שיש לכל מבוטח, שם, כתובת, תאריך לידה, מין ומספרי טלפון סלולרי.

סטטוס: התיק הועבר לבחינה לצורך הגשת כתב אישום בפרקליטות המדינה, מחלקת הסייבר.

5. פרשת "האגרון"

ממצאי החקירה: מרשם האוכלוסין המלא של המדינה נפרץ, הועלה אל שרתים שונים, הונגש באמצעות תוכנה, ואף צורף לו מסמך הנחיות שימוש.

סטטוס: הוגשו כתבי אישום נגד 6 נאשמים, שהורשעו ונידונו למאסר בפועל (בין 3 חודשים ל-14 חודשים) ולקנסות (בין 36 אלף שקל ל-100 אלף שקל).

לסיכום, הרשות להגנת הפרטיות ממשיכה לפעול בכדי למגר את הפרות חוק הגנת הפרטיות והיא עושה זאת בדרכי אכיפה פלילית ולעיתים מינהלית.


bottom of page